جرثقیل بازویی دیواری متحرک

جرثقیل بازویی دیواری متحرک

این نوع جرثقیل کاربرد فراوانی در صنایع سبک دارد. همچنین در سوله‌ها و مکان‌هایی که امکان استفاده از جرثقیل‌های سقفی یا مونوریل وجود ندارد، بسیار کارگشا است. همانطور که در شکل می‌بینید، این نوع جرثقیل به ستون سوله یا کارگاه وصل می‌شود. این جرثقیل توانایی حرکت در طول سالن و همچنین در طول بازو را دارد. ظرفیت وزنی این جرثقیل‌ها تا ۵ تن است؛ اما فیروزا می‌تواند در موارد استثنایی و با طراحی خاص  از این ظرفیت نیز فراتر رود.

 

0 +
پروژه‌های جرثقیل بازویی دیواری فیروزا

جرثقیل بازویی دیواری متحرک چیست؟

جرثقیل بازویی دیواری، یک تیر یا پل است که توسط کلگی به ریلِ نصب شده روی تیر حمال سالن متصل شده است. این تیر یا پل می‌تواند در طول سالن حرکت کند. همچنین بالابر روی تیر نیز می‌تواند به جلو یا عقب حرکت کند که با توجه به حرکت طولی این نوع جرثقیل، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این نوع جرثقیل معمولا در ارتفاع پایین در محیط سالن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها نصب می‌شود. جرثقیل‌های بازویی دیواری متحرک، از بالابر‌های برقی استفاده می‌کنند. کنترل این نوع جرثقیل از طریق ریموت( متصل یا بی سیم) انجام می‌پذیرد.

 

کاربرد جرثقیل بازویی دیواری متحرک

با توجه به ظرفیت وزنی این نوع جرثقیل، معمولا از آن‌ها در کارگاه‌هایی با سالن‌های طویل جهت بسته‌بندی، مونتاژ قطعات سنگین، خطوط تولید، ساخت قطعات و… استفاده می‌شود. جرثقیل‌های بازویی دیواری بهترین گزینه برای جابجایی قطعات سنگین در طول سالن هستند. معمولا این نوع جرثقیل برای جابجایی‌هایی در حدود ۵ تن استفاده می‌شود؛ اما به صورت سفارشی تا وزن‌های بالاتر نیز قابل طراحی است. این ظرفیت وزنی و قابلیت نصب آسان این تجهیز، آن‌را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های صنایع سبک تبدیل کرده است اگرچه در جای جای صنایع سنگین نیز از این نوع جرثقیل میتوان استفاده فراوان نمود.

اجزای جرثقیل بازویی دیواری متحرک

جرثقیل‌های بازویی دیواری بسیار ساده هستند. در کل از سه بخش تشکیل می‌شوند: بخش اول مجموعه‌ی بالابر است که بسته به نوع دستی یا برقی آن، متشکل از چرخ‌ها،‌ موتور‌ها، زنجیر، سیم بکسل و … است. بخش دوم پل یا تیر است که بالابر روی آن نصب می‌گردد و بخش سوم کلگی مجموعه است که به‌وسیله‌ی آن مجموعه روی ریل‌ها در طول سالن حرکت می‌کند.

طراحی جرثقیل بازویی دیواری متحرک

طراحی جرثقیل های بازویی دیواری وابستگی مستقیمی به میزان باری که قرار است جابه‌جا کند، دارد. در این نوع جرثقیل، طول تیر در حالت استاندارد، نمی‌تواند بیش از ۸ متر باشد. بر اساس نوع استفاده و میزان بار، طول تیر باید به دقت محاسبه و در حالت بهینه طراحی شود. در صورتی که محاسبات و طراحی دقیق انجام نشود،‌ امکان خطر در هنگام استفاده بسیار بالا خواهد بود.

 

خبرنامه فیروزا

تماشا تحول در صنعت

اگر عضوی از خانواده صنعت ایران هستید و هنوز عضو خبرنامه فیروزا نشده‌اید، با پر کردن فرم، عضوی از خانواده فیروزا شده و خبرنامه را دریافت کنید.

فرم دانلود خبرنامه فیروزا

جهت دانلود خبرنامه