جرثقیل‌های دوپل 300 تن
آریا ترانسفو سمنان

جرثقیل دو پل فوق سنگین 300 تن آریا ترانسفو

با توجه به تنوع وزنی محصولات تولیدی شرکت آریا ترانسفو، نیاز به طراحی جرثقیل برای تمامی مصارف بصورت بهینه مطرح گردید. شرکت مهندسی فیروزا با طراحی دو جرثقیل دوپل، هر کدام دارای 2 قلاب 75 تن و یک قلاب 5 تن، توانست این چالش را برطرف کند. این 4 قلاب 75 تن قابلیت کنترل بصورت مستقل و همچنین ترکیبی توسط یک اپراتور را دارند. با استفاده از این سیستم، هر جرثقیل توانایی استفاده بصورت مستقل جهت وزن‌های زیر 150 تن و بصورت ترکیبی تا وزن 300 تن را داراست. همچنین با توجه به حساسیت بالا در تولید ترانس، جرثقیل‌ها مجهز به سیستم جمع کننده براده هستند.

جرثقیل دو پل جهت جابجایی انواع ترانس

شرکت آریا ترانسفو تولید کننده انواع ترانسفورماتورها در ابعاد مختلف است. در جابجایی این محصولات، دقت در جابجایی در کنار سرعت کاری جرثقیل بسیار حائذ اهمیت است. همچنین با توجه به وزن های مختلف انواع ترانسفورماتورها، نیاز به طراحی جرثقیلی بهینه وجود دارد. شرکت مهندسی فیروزا بهترین راه حل این پروژه را، طراحی جرثقیل های دو پل مجهز به دو قلاب 75 تن و یک قلاب 5 تن دانست. با این طراحی، انواع ترانسفورماتور‌ها از وزن‌های سبک تا سنگین(150 تن) با هر جرثقیل قابل جابجایی است.

دو جرثقیل و چهار قلاب با هدایت واحد

در گام بعدی از جرثقیل 150 تن، تعداد دو عدد ساخته شد. ترکیب این 4 قلاب 75 تن، توانایی حمل 300 تن را خواهد داشت. نکته مهم توانایی هماهنگی و کنترل چهار قلاب توسط یک اپراتور است. در این سیستم تمامی قلاب‌ها بصورت مستقل توسط کابین یا ریموت قابل هدایت هستند. همچنین میتوان 4 قلاب را بصورت یکپارچه و هماهنگ و در یک عملیات واحد جهت بلند کردن اجسام فوق سنگین استفاده نمود.

جرثقیل دو پل مجهز به سیستم جمع کننده براده

بر اثر حرکت چرخ روی ریل، براده‌هایی تشکیل میشوند. با توجه به محیط بسیار حساس مجوعه تولیدی ترانسفورماتور، نفوذ براده‌ها به میتواند به کیفیت تولید آسیب زند. از این رو شرکت مهندسی فیروزا، جرثقیل‌های مجموعه‌ی آریا ترانسفو را به سیستم جمع کننده خودکار براده مجهز نموده است. با وجود این سیستم هیچ براده‌ای به محیط کارگاه نفوذ نخواهد کرد.

ترکیب جرثقیل‌های دو پل

با توجه به نیاز مجموعه آریا ترانسفو، در سالن اصلی از سه جرثقیل دو پل بصورت دو طبقه استفاده میگردد. دو جرثقیل‌ 150 تن، روی ریل فوقانی نصب شده است. جرثقیل دیگری با ظرفیت 80/5 تن روی ریل زیرین قرار دارد. با وجود جرثقیل سوم، نیاز به استفاده از جرثقیل‌های 5/(75+75) بسیار کاهش میابد. کاهش مصرف به معنای کاهش استهلاک دستگاه است.

ضربه گیر های جرثقیل دو پل 150 تن

با توجه به حساسیت محصولات تولیدی شرکت آریا ترانسفو، جرثقیل‌های تولیدی شرکت فیروزا برای این مجموعه، به ضربه گیرهای هیدرولیکی مجهز شده اند. این ویژگی میتواند تضمین کننده حرکتی مطمئن و ایمن باشد.

طراحی و ساخت جرثقیل دو پل 150 تن فیروزا جهت استفاده در شرکت اریا ترانسفو
ساخت چندین جرثقیل دو پل توسط شرکت فیروزا نصب شده در شرکت اریا ترانسفو
جرثقیل قرمز رنگ تولیدی شرکت فیروزا در کارخانه اریا ترانسفو

مشخصات پروژه

  • نوع: جرثقیل سقفی دوپل
  • ظرفیت وزنی: (75+75)/5 تن
  • طول دهانه: 26.11 متر
  • سال ساخت: 1394
  • محل نصب پروژه : سمنان
  • پیمانکار: آریا ترانسفو
  • صنعت مربوطه: صنایع نیروگاهی

خبرنامه فیروزا

تماشا تحول در صنعت

اگر عضوی از خانواده صنعت ایران هستید و هنوز عضو خبرنامه فیروزا نشده‌اید، با پر کردن فرم، عضوی از خانواده فیروزا شده و خبرنامه را دریافت کنید.

فرم دانلود خبرنامه فیروزا

جهت دانلود خبرنامه